Aktualizacja z 29. Listopad 2021 r

W związku z wirusem COVID-19 wprowadziliśmy szereg działań na promach i w BorderShopie.

Inicjatywy opierają się na poradach i wytycznych zarówno od Krajowej Rady Zdrowia, Ministerstwa Spraw Zagranicznych, a także władz duńskich i niemieckich.

  • Należy pamiętać, że mogą istnieć ograniczenia dotyczące wjazdu do Danii. Przeczytaj więcej na stronie coronasmitte.dk/en

  • Sprawdź bezpośrednio przed wjazdem do kraju, czy przebywałeś w obszarze ryzyka

    Osoby wjeżdżające do Niemiec z obszarów ryzyka są zobowiązane do przestrzegania obowiązujących przepisów dotyczących kwarantanny i zgłoszenia się do właściwego wydziału zdrowia. Przed wjazdem należy dokonać cyfrowej rejestracji wpisu na stronie www.einreiseanmeldung.de, aby sprawdzić obowiązujące wymagania dotyczące wjazdu.

    Scandlines jest zobowiązane do sprawdzenia w porcie przed przeprawą promową, czy pasażer pomyślnie zakończył cyfrową rejestrację wjazdu. Jeżeli pasażer nie przedstawi dowodu cyfrowej rejestracji wjazdu, Scandlines nie może przewieźć pasażera.

  • Zasadniczo, wszyscy klienci są zobowiązani do przestrzegania przepisów dotyczących tranzytu i podróży do kraju docelowego. Przed zakupem biletu i rozpoczęciem podróży sprawdź, czy istnieją jakieś ograniczenia wjazdu do Szwecji, w przypadku planowanej podróży przez Danię.

    Przeczytaj więcej na stronie internetowej szwedzkiej policji

  • W Scandlines, zawsze dbamy o to, abyś miał jak najlepsze doświadczenia podczas podróży. Dlatego na pokładzie naszych promów, jak i w sklepach BorderShop umieściliśmy środki dezynfekujące i widoczne oznaczenia o zachowaniu odległości. Jesteśmy również na bieżąco z najnowszymi inforacjami o zachowaniu środków bezpieczeństwa i zawsze postępujemy według zaleceń rządu. Dzięki temu jesteśmy gotowi powitać Cię z powrotem w dobrych warunkach.

    Dla Scandlines, badzo ważnym jest, abyś jako klient czuł się bezpiecznie w każdej chwili swojej podróży z nami. Dotyczy to zarówno bezpieczeństwa morskiego, jak i twojego zdrowia w odniesieniu do Covid-19 (kronawirusa).

    • Przestrzegamy zasad odpowiedniej higieny rąk i udostępniamy dozowniki do dezynfekcji rąk wszystkim pasażerom
    • Na wszystkich naszych promach, przygotowaliśmy plakaty z poradami jak uniknąć rozprzestrzenianiu się wirusa

    Co godzinę myjemy środkiem dezynfekcyjnym wszystkie powieszchnie i urządzenia, często dotykane przez wiele rąk. Wśród tych powierzchni są klamki, balustrady, krany i przyciski do spłukiania toalety.

  • Na pokładzie promiu musisz nosić maseczkę ochronną. Możesz jednak zdjąć maseczkę ochronną, gdy:

    • siedzisz (Tylko na niemieckich promach)
    • jesz lub pijesz
    • jesteś na zewnątrz na pokładzie zewnętrznym
    • jesteś na pokładzie samochodowym
    • Z przyczyny zdrowotnych, takich jak upośledzenie czynności płuc, niepełnosprawność lub w czasie ciąży, itp
    • masz 12 lat lub mniej

Pytania i odpowiedzi

Poniżej wymieniliśmy pytania, które otrzymujemy w naszym Centrum Obsługi Klienta i na Facebooku, a które uważamy za interesujące również dla innych. Załączamy również odpowiedzi do tych pytań.

  • Tranzyt przez Danię jest dozwolony tylko wtedy, gdy podróż ma uzasadniony cel, np. Szwedzi którzy byli na wakacjach za granicą i chcą wjechać do Danii w celu powrotu do domu, lub turyści w Szwecji, którzy chcą wrócic do swojego kraju.

    Osoby na stałe zamieszkałe w Niemczech lub kraju skandynawskim (Szwecja, Norwegia, Finlandia i Islandia), mają uzasadniony cel przejazdu przez Danię w celu wyjzadu na wakacje poza Danię. Na przykład, osoby na stałe zamieszkałe w Niemczech, które chcą dokonać tranzytu przez Danię, aby udać się na wakacje do Szwecji lub gdzieś indziej na terenie Niemiec, np. Sylt, uważa się za mające uzasadniony powód wjazdu.

    Wiążące informacje można znaleźć na stronie internetowej Policji Duńskiej.

  • Ograniczyliśmy maksymalną liczbę pasażerów na pokładzie do ok. 35 procent, z niewielkimi różnicami między promami. W ten sposób, możemy zagwarantować wystarczająco dużo miejsca dla wszystkich pasażerów.

    Przy ponad 60 codziennych rejsach średnia liczba pasażerów na jeden rejs jest niska. Ponadto, możliwe jest podróżowanie poza godzinami szczytu, a nasze promy są wystarczająco duże, aby uniknąć bliskiego kontaktu z innymi pasażerami.

  • W portach nie ma bliskiego kontaktu, ponieważ wszyscy znajdują się we własnych samochodach.

    Na promach, przestrzegamy zasad odpowiedniej higieny mycia rąk i udostępniamy dozowniki do dezynfekcji rąk wszystkim pasażerom. Dozowniki są szybko opróżniane, a my napełniamy je tak szybko, jak to możliwe.

    Na wszystkich naszych promach, przygotowaliśmy plakaty z poradami, jak uniknąć rozprzestrzeniania się wirusa.

    Co godzinę myjemy środkiem dezynfekującym wszystkie powierzchnie i urządzenia dotykane przez wiele rąk. Wśród tych powierzchni są klamki, balustrady, krany i przyciski spłukiwania toalety.

  • Nasze centrum obsługi skontaktuje się z Tobą, jeśli masz rezerwację na wyjazd, który został zmieniony lub anulowany, jeśli nasze centrum obsługi ma Twoje dane kontaktowe. Zalecamy jednak regularne sprawdzanie informacji na naszej stronie internetowej scandlines.pl.

  • Nasze centrum obsługi skontaktuje się z Tobą, jeśli masz rezerwację na wyjazd, która zostanie anulowana, jeśli nasze centrum obsługi posiada Twoje dane kontaktowe. Zalecamy jednak regularne sprawdzanie informacji na naszej stronie internetowej scandlines.pl.

  • Bilety z opcją zwrotu pieniędzy są oczywiście zawsze zwracane.

    Kupując bilet na prom, zawsze masz możliwość wykupienia usługi biletu zwrotnego w celu późniejszego zwrotu biletu, jeśli musisz anulować bilet.

  • Nieustannie śledzimy rozwój wirusa Covid-19. Dotyczy to również oficjalnych wytycznych podróży. Jako operator promowy wchodzimy w umowę o transport, a zatem nie świadczymy usługi turystycznej. Nie jesteśmy zatem objęci żadnym wymogiem zwrotu kosztów podróży.

    Robimy wszystko, co możemy, aby wesprzeć naszych klientów i pomóc im znaleźć alternatywne rozwiązania, aby zapobiec stratom. Bilety zakupione w warunkach, które umożliwiają zwrot ceny biletów, są oczywiście zwracane. 

    Kupując bilet na prom, zawsze masz możliwość wykupienia usługi biletu zwrotnego w celu późniejszego zwrotu biletu, jeśli musisz anulować bilet.

  • Nie można jednak wymienić biletu na punkty SMILE.

  • Tak, nasze sklepy Travel Shop są otwarte.

  • Nasze duńskie i niemieckie promy mają różne inicjatywy w związku z koronawirusem.

    • Scandlines Kitchen Buffet na trasie Rostock-Gedser: Na niemieckich promach należy nosić maseczkę ochronną podczas stania, a wszyscy pasażerowie w wieku powyżej 7 lat muszą okazać ważny paszport covidowy i dowód tożsamości ze zdjęciem. Należy pamiętać, że w przypadku pasażerów powyżej 17 roku życia paszport covidowy jest ważny tylko wtedy, gdy zostali zaszczepieni lub przeszli korona wirusa i przedstawili negatywny wynik testu (maksymalnie 24 godziny). Dla pasażerów w wieku 7-16 lat paszport covidowy jest ważny z negatywnym wynikiem testu (maksymalnie 24 godziny).
      Na duńskich promach należy nosić maseczkę ochronną, a wszyscy pasażerowie powyżej 15 roku życia muszą okazać ważny paszport covidowy. Paszport covidowy jest ważny, jeśli zostałeś zaszczepiony, przeszedłeś korona wirusa lub uzyskałeś negatywny wynik testu.

    • Scandlines Kitchen na trasie Puttgarden-Rødby: Na niemieckich promach nie trzeba nosić maseczki ochronnej wewnątrz restauracji, ale wszyscy pasażerowie powyżej 6 roku życia muszą okazać ważny paszport covidowy. Pamiętaj, że paszport covidowy jest ważny tylko wtedy, jeśli zostałeś zaszczepiony, przetestowany lub przeszedłeś korona wirusa. Dla pasażerów w wieku 6-16 lat paszport covidowy jest ważny z negatywnym wynikiem testu (maksymalnie 24 godziny).
      Na duńskich promach należy nosić maseczkę ochronną, a wszyscy pasażerowie powyżej 15 roku życia muszą okazać ważny paszport covidowy. Paszport covidowy jest ważny, jeśli zostałeś zaszczepiony, przeszedłeś korona wirusa lub uzyskałeś negatywny wynik testu.

    • Scandlines Food Express na obu trasach: Paszporty covidowe nie są wymagane, ale po należy założyć maseczkę ochronną. 

    • Scandlines Coffee na obu trasach: Paszporty covidowe nie są wymagane, ale po należy założyć maseczkę ochronną. 

    Zobacz, kiedy kursują promy duńskie i niemieckie, podczas rezerwacji biletu.

    Nasze duńskie promy:

    • M/F Copenhagen
    • M/F Prins Richard
    • M/F Prinsesse Benedikte

    Nasze niemieckie promy:

    • M/F Berlin
    • M/F Deutschland
    • M/F Schleswig-Holstein
  • Tak, BorderShop w Puttgarden i Rostocku jest otwarty, Informacje na temat godzin otwarcia i opis oferty można znaleźć na stronie bordershop.com.

    Easymarked jest nadal otwarty. Godziny otwarcia od 06:00 do 22:00.

  • W BorderShop Puttgarden nie ma ograniczeń, ilu klientów może znajdować się w sklepie w tym samym czasie.

    W BorderShop Rostock, jednocześnie może być maksymalnie 120 klientów. Liczniki wejściowe i wyjściowe zapewniają nie przekroczenie tego numeru.