Left navigation


Bezpieczna podróż dla każdego

Podróż do Danii - aktualizacja z 23 października 2020 r.

Należy pamiętać, że rząd duński odradza wszelkie podróże do Danii, które nie są konieczne. 
Więcej informacji na temat tymczasowych ograniczeń w podróżowaniu do Danii można znaleźć na stronie internetowej duńskiej policji, w informacjach dotyczących podróży.
 

Czy mogę otrzymać zwrot pieniędzy za bilet, którego nie mogę wykorzystać ze względu na ograniczenia w podróżowaniu? 

W Scandlines bardzo uważnie śledzimy rozwój pandemii Covid-19, a także oficjalne ograniczenia dotyczące podróży. Jednak jako operator promów zawieramy jedynie umowę transportową, nie świadczymy usług w branży turystycznej ani zorganizowanej. W związku z tym nie podlegamy roszczeniom zwrotnym. 
Bardzo ważne jest dla nas dostarczenie wsparcia naszym klientom, w tej bardzo trudnej sytuacji, oraz pomoc w znalezieniu alternatywnych rozwiązań, zapobiegającym stratom. 
Bilety z opcją zwrotu, oczywiście zawsze podlegają zwrotowi. Kupując bilet na prom, zawsze masz możliwość wykupienia usługi zwrotu kosztów biletu w celu późniejszego zwrotu biletu, jeśli musisz anulować bilet. 
 

Jeśli masz bilet z rejsem między 23 października 2020, a 08 listopada 2020 

Rząd duński wprowadził nowe ograniczenia obowiązujące od 24 października 2020 dla wszystkich podróży do Danii. Wyjątkowo, Scandlines oferuje klientom posiadającym ważny bilet na rejs od 23 października 2020 r. do 8 listopada 2020 r. możliwość zmiany rezerwacji bez uiszczania opłaty lub otrzymania vouchera na kwotę równą cenie obecnego biletu. Voucher jest ważny na podróże w latach 2020 i 2021. Prosimy o kontakt z naszym Działem Obsługi Klienta pod adresem servicecenter.germany@scandlines.com lub telefonicznie pod numerem +49 (0) 381 - 77 88 77 66. 
 

Jeśli masz bilet z wyjazdem po 8 listopada 2020 r.

Scandlines monitoruje rozwój ograniczeń w podróżowaniu. Na tej stronie będziemy na bieżąco informować o warunkach ewentualnej zmiany zarezerwowanych biletów ważnych później niż 08 listopada 2020

 

Twoje bezpieczeństwo jest dla nas ważne

W Scandlines, zawsze dbamy o to, abyś miał jak najlepsze doświadczenia podczas podróży. Dlatego na pokładzie naszych promów, jak i w sklepach BorderShop umieściliśmy środki dezynfekujące i widoczne oznaczenia o zachowaniu odległości. Jesteśmy również na bieżąco z najnowszymi inforacjami o zachowaniu środków bezpieczeństwa i zawsze postępujemy według zaleceń rządu. Dzięki temu jesteśmy gotowi powitać Cię z powrotem w dobrych warunkach.

Dla Scandlines, badzo ważnym jest, abyś jako klient czuł się bezpiecznie w każdej chwili swojej podróży z nami. Dotyczy to zarówno bezpieczeństwa morskiego, jak i twojego zdrowia w odniesieniu do Covid-19 (kronawirusa).

  • Przestrzegamy zasad odpowiedniej higieny rąk i udostępniamy dozowniki do dezynfekcji rąk wszystkim pasażerom
  • Na wszystkich naszych promach, przygotowaliśmy plakaty z poradami jak uniknąć rozprzestrzenianiu się wirusa

Co godzinę myjemy środkiem dezynfekcyjnym wszystkie powieszchnie i urządzenia, często dotykane przez wiele rąk. Wśród tych powierzchni są klamki, balustrady, krany i przyciski do spłukiania toalety.

Pamiętaj o maseczce ochronnej

W Danii, od 22 sierpnia 2020 roku, obowiązkowe jest zakrywanie nosa i ust w transporcie zbiorowym. Nakaz dotyczy również duńskich promów Scandlines, obsługujących trasy Puttgarden-Rødby i Rostock-Gedser, między Niemcami a Danią. 

Dlatego, podczas podróży ze Scandlines, pamiętaj o zabraniu maseczki ochronnej. Obowiazkowym jest noszenie maseczki podczas całej przeprawy promem, z wyjątkiem podczas jedzenia i picia. 

Załoga Scandlines, pracujaca w strefach pasażerskich, również nosi maseczki lub przyłbice z poliwęglanu. Z tego wymogu zwolnieni są tylko pracownicy, którzy nie mają bezpośredniego kontaktu z pasażerami. 

Noszenie maseczki nie jest obowiązkowe dla dzieci poniżej 12 roku życia, osób z trudnościami w oddychaniu, zabużeniami świadomości, z niepełnosprawnością fizyczną lub psychiczną, co oznacza że nie mogą one samodzielnie zdjąć maski. 

 

 

 

Pytania i odpowiedzi

Poniżej wymieniliśmy pytania, które otrzymujemy w naszym Centrum Obsługi Klienta i na Facebooku, a które uważamy za interesujące również dla innych. Załączamy również odpowiedzi do tych pytań.

  • Czy mogę podróżować przez Danię do np. Szwecji bez pobytu w Danii? Jakie dokumenty muszę okazać władzom?

Tranzyt przez Danię jest dozwolony tylko wtedy, gdy podróż ma uzasadniony cel, np. Szwedzi którzy byli na wakacjach za granicą i chcą wjechać do Danii w celu powrotu do domu, lub turyści w Szwecji, którzy chcą wrócic do swojego kraju.

Osoby na stałe zamieszkałe w Niemczech lub kraju skandynawskim (Szwecja, Norwegia, Finlandia i Islandia), mają uzasadniony cel przejazdu przez Danię w celu wyjzadu na wakacje poza Danię. Na przykład, osoby na stałe zamieszkałe w Niemczech, które chcą dokonać tranzytu przez Danię, aby udać się na wakacje do Szwecji lub gdzieś indziej na terenie Niemiec, np. Sylt, uważa się za mające uzasadniony powód wjazdu.

Wiążące informacje można znaleźć na stronie internetowej Policji Duńskiej.

Czy liczba pasażerów na każdy rejs jest ograniczona?

Ograniczyliśmy maksymalną liczbę pasażerów na pokładzie do ok. 35 procent, z niewielkimi różnicami między promami. W ten sposób, możemy zagwarantować wystarczająco dużo miejsca dla wszystkich pasażerów.

Zakaz zgromadzeń nie dotyczy ogólnego korzystania z transportu publicznego, ani korzystania z promów. Przy ponad 60 codziennych rejsach średnia liczba pasażerów na jeden rejs jest niska. Ponadto, możliwe jest podróżowanie poza godzinami szczytu, a nasze promy są wystarczająco duże, aby uniknąć bliskiego kontaktu z innymi pasażerami.

  • Czy wolno przebywać w samochodzie podczas rejsu?

W normalnych okolicznościach, zalecamy naszym pasażerom wejście na pokład i cieszenie się rejsem. Nasze promy są duże i jest wystarczająco dużo miejsca, aby uniknąć bliskiego kontaktu z innymi pasażerami. Ponadto przestrzegamy zaleceń dotyczących Covid-19, wydanych przez władze niemieckie i duńskie.

W związku z pandemią wirusa covid-19, mogą zdarzyć się przypadki, w których pasażerowie otrzymają pozwolenie aby pozostać w swoich samochodach podczas przejazdu.

Uwaga: Zezwolenie na pobyt w samochodzie zostanie udzielone tylko wtedy, gdy zostanie zgłoszony wniosek do personelu odprawy. Wraz z biletem, otrzymasz broszurę z instrukcjami. Ważne jest, aby postępować zgodnie z instrukcjami.

Liczba pasażerów, którzy mogą pozostać w samochodach wynosi maksymalnie 100 pasażerów w 20 samochodach, w zależności od tego, która liczba zostanie osiągnięta wcześniej.

Jeśli liczba pasażerów, którzy chcą pozostać w swoich samochodach, przekroczy maksymalną dozwoloną liczbę, wszyscy pasażerowie i samochody którzy znajdą się w nadwyżce, będą musiały poczekać na następny rejs.

Nie wolno uruchamiać silnika podczas rejsu. Na pokładzie samochodowym nie ma toalet, a palenie w samochodzoe nie jest dozwolone w czasie rejsu.

  • Jakie środki ostrożności są podejmowane w portach i na promach?

W portach nie ma bliskiego kontaktu, ponieważ wszyscy znajdują się we własnych samochodach.

Na promach, przestrzegamy zasad odpowiedniej higieny mycia rąk i udostępniamy dozowniki do dezynfekcji rąk wszystkim pasażerom. Dozowniki są szybko opróżniane, a my napełniamy je tak szybko, jak to możliwe.

Na wszystkich naszych promach, przygotowaliśmy plakaty z poradami, jak uniknąć rozprzestrzeniania się wirusa.

 Co godzinę myjemy środkiem dezynfekującym wszystkie powierzchnie i urządzenia dotykane przez wiele rąk. Wśród tych powierzchni są klamki, balustrady, krany i przyciski spłukiwania toalety.

  • Jeśli wystąpią jakiekolwiek zmiany spowodowane wirusem Covid-19, a ja już zarezerwowałem bilet, czy zostanę bezpośrednio poinformowany, czy muszę być na bieżąco?

Nasze centrum obsługi skontaktuje się z Tobą, jeśli masz rezerwację na wyjazd, który został zmieniony lub anulowany, jeśli nasze centrum obsługi ma Twoje dane kontaktowe. Zalecamy jednak regularne sprawdzanie informacji na naszej stronie internetowej scandlines.pl

  • Czy otrzymam wiadomość e-mail, jeśli mój wyjazd zostanie anulowany z powodu koronawirusa?

 Nasze centrum obsługi skontaktuje się z Tobą, jeśli masz rezerwację na wyjazd, która zostanie anulowana, jeśli nasze centrum obsługi posiada Twoje dane kontaktowe. Zalecamy jednak regularne sprawdzanie informacji na naszej stronie internetowej scandlines.pl

  • Zarezerwowałem bilet, ale zachorowałem. Czy można otrzymać zwrot pieniędzy?

Bilety z opcją zwrotu pieniędzy są oczywiście zawsze zwracane.

Kupując bilet na prom, zawsze masz możliwość wykupienia usługi biletu zwrotnego w celu późniejszego zwrotu biletu, jeśli musisz anulować bilet.

  • Czy możliwe jest uzyskanie zwrotu kosztów za bilety, których nie można było wykorzystać z powodu ograniczeń podróży spowodowanych wirusem Covid-19?

W Scandlines bardzo uważnie śledzimy rozwój pandemii Covid-19 oraz oficjalne ograniczenia podróży. Jednak jako operator promów zawieramy jedynie umowę transportową, nie świadczymy usług w branży turystycznej. Dlatego często zgłaszane w prasie roszczenia o zwrot kosztów nie dotyczą naszych usług.

Bardzo ważne jest dla nas, aby wspierać naszych klientów w tej bardzo trudnej sytuacji i pomóc im znaleźć alternatywne rozwiązania, aby zapobiec ewentualnej stracie pieniędzy.

Bilety zwrotne są oczywiście zawsze zwracane.

Kupując bilet na prom, zawsze masz możliwość wykupienia usługi biletu zwrotnego w celu późniejszego zwrotu biletu, jeśli musisz anulować bilet.

  • Czy jako członek programu SMILE, mogę wymienić swój bilet na punkty SMILE zamiast zmieniać rezerwację lub otrzymywać kupon na nowy bilet

Nie można jednak wymienić biletu na punkty SMILE.

  • Czy sklep BorderShop jest otwarty?

Tak, BorderShop w Puttgarden i Rostocku jest otwarty, Informacje na temat godzin otwarcia i opis oferty można znaleźć na stronie bordershop.com.

Easymarked jest nadal otwarty. Godziny otwarcia od 06:00 do 22:00.

  • Czy liczba klientów dozwolona w BorderShops jest ograniczona?

W naszym sklepie BorderShop w Puttgarden dozwolonych jest jednocześnie maksymalnie 700 klientów. W naszym sklepie BorderShop w Rostock liczba ta jest ograniczona do 120.

Wszyscy klienci są liczeni przy wejściu i wyjściu, aby zagwarantować, że maksymalna liczba nie zostanie przekroczona.

Postępujemy zgodnie z instrukcjami władz, aby zminimalizować ryzyko infekcji. W Niemczech obecnie jest obowiązkowe aby zakrywać nos i usta, we wszystkich sklepach. W związku z tym nie można wchodzić do BorderShops Scandlines bez zakrycia nosa i ust szalikiem lub maską.

  • Czy liczba klientów dozwolonych w sklepach Onboardshops jest ograniczona?

Ograniczyliśmy maksymalną liczbę pasażerów na pokładzie o ok. 35 procent, z niewielkimi różnicami między promami. W ten sposób możemy zagwarantować, że jest wystarczająco dużo miejsca dla wszystkich pasażerów.

  • Jaki rodzaj jedzenia i picia mogę kupić na pokładzie?

Możesz kupić coś do jedzenia lub picia na pokładzie wszystkich promów Scandlines. Scandlines FoodXpress i nasza kawiarnia są otwarte.

  • Czy można robić zakupy na pokładzie?

Tak, nasze sklepy Onboardshop są otwarte.