Left navigation


informacja COVID-19

Scandlines nadal obsługuje połączenia Puttgarden-Rødby i Rostock-Gedser. Sprawdź rozkład rejsów tutaj. Nowe ograniczenia zostały tymczasowo nałożone na wjazd do Danii i Niemiec.

Uważnie śledzimy rozwój sytuacji dotyczącej pandemii koronawirusa. Dotyczy to również oficjalnych zasad podróży turystycznych. Jednak jako operator promów zawieramy umowę o przewóz, a zatem nie świadczymy usług w obszarze podróży lub zorganizowanej wycieczki turystycznej. W związku z tym, nie podlegamy szeroko dyskutowanym wymogom dotyczącym zwrotu kosztów podróży.

Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby wspierać naszych klientów w tej trudnej sytuacji i pomóc im znaleźć alternatywne rozwiązania, aby zapobiec ewentualnym stratom.

Nawet, jeśli klient zrezygnował z usługi anulowania rezerwacji, Scandlines wyjątkowo oferuje klientom z rezerwacją na wyjazd do 14.06.2020 włącznie możliwość dokonania zmiany rezerwacji biletu bez opłat. Klient może również zmienić klasę biletu Economy na bilet Economy Extra, dopłacając różnicę w cenie. Zamiast tego, klient może zdecydować się na otrzymanie kuponu o wartści niewykorzystanego biletu. Kuponu można użyć na  zakup nowego biletu z datami wyjazdu do końca 2021 roku. Rezerwacji należy dokonać do 31.12.2020. Skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem scandlines@scandlines.com w celu otrzymania kuponu lub zadzwoń pod +45 33151515, w celu ponownej rezerwacji lub uzyskania dodatkowych informacji.

Kupony wydane w związku z ograniczeniami podróży, wynikające z COVID-19, można użyć na podróże w latach 2020 i 2021. Należy je jednak wykorzystać do 31 grudnia 2020 r., kontaktując się z naszym centrum obsługi klienta i podając swój unikatowy numer, znajdujący się na kuponie.

Kupon może służyć jako płatność lub częściowa płatność za bilety na prom (z wyłączeniem biletów Flex) i wcześniej zarezerwowanego wyżywienia.

Nie ma możliwości wykupienia Usługi anulowania, a także nasze 24-godzinne prawo do anulowania nie ma zastosowania w tym przypadku. W związku z tym, kiedy kupon zostanie wykorzystany, biletu nie można już anulować. Cała kwota kuponu musi zostać wykorzystana w jednej rezerwacji i ewentualne niewykorzystane saldo nie podlega zwrotowi.

Nasze centrum obsługi klienta jest zawsze dostępne w przypadku dalszych pytań. Skontaktuj się z nami pod adresem scandlines@scandlines.com lub +4533151515.

Zaktualizowano 18/03 14:30 
Scandlines postanowiło zamknąć Onboardshops na pokładach naszych promów na obu trasach. Nadal będzie można kupić jedzenie i picie na pokładzie.

Zaktualizowano 16/03 18:30
Nasze sklepy przygraniczne BorderShops w Puttgarden i Rostock są zamknięte z powodu obecnej sytuacji. Sprawdzaj na bieżąco stronę bordershop.com, aby dowiedzieć się kiedy ponownie je otworzymy. 

Sklep Easymarked jest nadal otwarty w godzinach od 06:00 do 22:00.

Zaktualizowano 16/03 15:45
Jeśli kupiłeś bilet z wyjazdem w marcu lub kwietniu, Scandlines oferuje wyjątkową możliwość bezpłatnej zmiany rezerwacji biletu, jednak możliwa jest różnica w cenie biletu. Jest to niezależne od rodzaju zakupionego wcześniej biletu.

Po tym, jak Niemcy zdecydowały się na zamknięcie granic m.in. z Danią, Scandlines oferuje klientom którzy zakupili swój bilet w marcu lub kwietniu bezpłatną możliwość zmiany rezerwacji biletu, lub otrzymanie kuponu na bilet podobny do obecnego. Kupony będą ważne przez cały rok 2020. Skontaktuj się z nami mailem na Servicecenter.Germany@scandlines.com albo zadzwoń pod numer +49 (0) 381 – 77 88 77 66.

Zaktualizowano 16/03 11:20
W zeszły weekend coraz więcej krajów europejskich zdecydowało się na zamknięcie granic. Dotyczy to także Niemiec, które zamknęły swoje granice m.in. z Danią, w poniedziałek, 16 marca od godziny 8 rano.

Podobnie jak Dania, Niemcy zezwalają na ciągły transport towarów i przejazd przez granice, dzięki czemu transport ważny dla funkcjonowania społeczeństwa może być kontynuowany, W chwili obecnej, nie ma daty zakończenia zamknięcia granic ze strony Niemiec.

My kontynuujemy nasze rejsy - głownie z transportem towarów z uwagi na obecją sytuację - i stale dostosowujemy nasz rozkład rejsów do ilości transportu.

Tutaj na bieżąco możesz śledzić nasz rozkład rejsów.

Zaktualizowano 13/03 23:30
Scandlines nadal rejsuje do Rødby-Puttgarden i Gedser-Rostock. Nowe, tymczasowe ograniczenia wjazdu do Danii zostaną nałożone 14.03.2020 o godz. 12:00. Zobacz więcej tutaj.

Zaktualizowano 13/03 08:30
11 marca duński rząd wprowadził szereg środków prewencyjnych w celu opóźnienia rozprzestrzeniania się COVID-19 (koronawirusa). Scandlines zapewnia, że środki te są również przestrzegane na pokładach naszych promów.

Nieustannie podążamy za zaleceniami władz, aby ograniczyć rozprzestrzenianie się infekcji i odpowiednio dostosować nasze aktywności.

Duński rząd zachęca nas, abyśmy nie hamowali duńskiej gospodarki i transportu. Dlatego, nadal rejsujemy naszymi dwiema trasami między Danią a Niemcami, mianowicie Gedser-Rostock i Rødby-Puttgarden.

Dla Scandlines bardzo ważne jest, abyś jako pasażer zawsze czuł się bezpiecznie podczas podróży z nami. Dotyczy to zarówno bezpieczeństwa morskiego, jak i bezpieczeństwa związanego z COVID-19.

  • Zapewniamy, aby pojemniki z płynem dezynfekującym były zawsze napełnione, wszędzie tam, gdzie przemieszczają się pasażerowie i pracownicy
  • Umieściliśmy plakaty z poradami, jak uniknąć rozprzestrzeniania się infekcji na wszystkich promach
  • Co godzinę czyścimy środkiem dezynfekującym wszystkie miejsca, które są wyeksponowane na częsty dotyk. W tym klamki, poręcze, baterie i przyciski do spłukiwania toalety
  • Zamknęliśmy bufet i serwujemy tylko pojedyncze, lekkie posiłki

Rozumiemy, że obecna sytuacja budzi obawy wielu podróżnych, dlatego dołożymy wszelkich starań, aby Twoja podróż ze Scandlines była zawsze bezpieczna.

Jeśli kupiłeś bilet z wyjazdem w marcu lub kwietniu, Scandlines oferuje wyjątkową możliwość bezpłatnej zmiany rezerwacji biletu. Jest to niezależne od rodzaju zakupionego wcześniej biletu. Wystarczy zadzwonić do naszego centrum serwisowego pod numer +49 (0) 381-77 88 77 66

Pytania i odpowiedzi

Poniżej wymieniliśmy pytania, które trafiają do Centrum Obsługi Klienta Scandlines i za pośrednictwem Facebooka, które uważamy za interesujące również dla innych klientów. Wymieniliśmy również odpowiedzi, które możemy udzielić. Sytuacja jest bardzo dynamiczna, więc my na bieżąco aktualizujemy nasze odpowiedzi.

  • Czy mogę spodziewać się, iż będę w stanie rejsować do Niemiec podczas pandemii koronawirusa?

Scandlines postępuje zgodnie z radami i wskazówkami zarówno Krajowej Rady Zdrowia, Ministerstwa Spraw Zagranicznych, jak i władz duńskich i niemieckich. Rząd wzywa nas, abyśmy nie hamowali duńskiej gospodarki i transportu. Dlatego, nadal rejsujemy naszymi dwiema trasami między Danią a Niemcami, mianowicie Gedser-Rostock i Rødby-Puttgarden. Nowe, tymczasowe ograniczenia wjazdu do Danii zostaną nałożone 14.03.2020 o godz. 12:00. Zobacz więcej tutaj.

Śledź nasze ogólne informacje o ruchu tutaj.

  • Czy na każdym prejsie jest obecnie mniej niż 100 osób?

Prawo zakazujące przebywania ponad 100 osób w środkach transportu nie ma zastosowania na pokładach promów. Jesteśmy w naszym absolutnym niskim sezonie i dlatego rzadko mamy więcej niż 100 pasażerów na każdym rejsie. Ponadto mamy prawie 100 rejsów dziennie, dzięki czemu można wybrać czas rejsu poza godziną szczytu. Prom jest również duży, więc łatwo jest uniknąć bliskiego kontaktu.

  • Jakie środki ostrożności są stosowane w porcie i na promie, podczas pandemii koronawirusa?

W porcie nie ma bliskiego kontaktu, iż siedzi się głównie w samochodzie. Zwiększyliśmy nacisk na higienę i czyszczenie naszych promów środkami dezyfnekującym. Zamknęliśmy bufet i nasi pasażerowie będą mogli kupić wybrane posiłki i napoje na pokładzie.

  • Czy któryś z pracowników został poddany kwarantannie lub zainfekowany koronawirusem?

Nie mamy informacji o żadnym przypadku zarażenia personelu Scandlines.

  • Jeśli nastąpią zmiany w związku z koronawirusem i już zarezerwowałeś bilet, czy zostaniesz o tym natychmiast powiadomiony, czy będziesz musiał śledzić informacje na bieżąco?

Nasze Centrum Obsługi Klienta skontaktuje się z Tobą, jeśli twoja rezerwacja jest anulowana, a nasze Centrum Obsługo Klienta posiada twoje dane kontaktowe. Zawsze dobrze jest być na bieżąco na scandlines.dk

  • Czy otrzymam wiadomość e-mail, jeśli mój prom zostanie anulowany z powodu koronawirusa?

Nasze Centrum Obsługi Klienta skontaktuje się z Tobą, jeśli twoja rezerwacja jest anulowana, a nasze Centrum Obsługo Klienta posiada twoje dane kontaktowe. Zawsze dobrze jest być na bieżąco na scandlines.dk

  • Jeśli granica zostanie zamknięta, czy zamiast tego można popłynąć promem?

Scandlines przestrzega wytycznych władz. Utrzymujemy rejsowanie, ponieważ jesteśmy kluczową częścią infrastruktury, zapewniającą między innymi dostawy żywności. Oczywiście przewozimy tych pasażerów, którzy mają „uznany cel”. To władze decydują, czy można podróżować w głąb lądu, a tym samym przekraczać granicę, a nie Scandlines.

  • Czy w przypadku odwołania promów można przekroczyć granicę?

Scandlines przestrzegają wytycznych władz. Utrzymujemy rejsowanie, ponieważ jesteśmy kluczową częścią infrastruktury, zapewniającą między innymi dostawy żywności. Oczywiście przewozimy tych pasażerów, którzy mają „uznany cel”.

To władze decydują, czy można podróżować w głąb lądu, a tym samym przekraczać granicę, a nie Scandlines.

  • Czy sklep przygraniczny BorderShop jest nadal otwarty podczas pandemii koronawirusa?

Nasze sklepy przygraniczne BorderShops w Puttgarden i Rostock są zamknięte z powodu obecnej sytuacji. Sprawdzaj na bieżąco stronę bordershop.com, aby dowiedzieć się kiedy ponownie je otworzymy. 

Sklep Easymarked jest nadal otwarty w godzinach od 06:00 do 22:00.

  • Jak mamy się odnieść do rejsowania do Niemiec, skoro doradzane nam jest aby pozostać w domu?

Scandlines przestrzegają wytycznych władz. Utrzymujemy rejsowanie, ponieważ jesteśmy kluczową częścią infrastruktury, zapewniającą między innymi dostawy żywności. Oczywiście przewozimy tych pasażerów, którzy mają „uznany cel”.

To władze decydują, czy można podróżować w głąb lądu, a tym samym przekraczać granicę, a nie Scandlines.

  • Czy są jakieś ograniczenia dotyczące rejsów i sklepów przygranicznych BorderShop?

Scandlines nadal działa na naszych dwóch trasach między Danią a Niemcami, mianowicie Gedser-Rostock i Rødby-Puttgarden. Zawsze dobrze jest być na bieżąco na scandlines.dk

Nasze sklepy przygraniczne BorderShops w Puttgarden i Rostock są zamknięte z powodu obecnej sytuacji. Sprawdzaj na bieżąco stronę bordershop.com, aby dowiedzieć się kiedy ponownie je otworzymy. 

Sklep Easymarked jest nadal otwarty w godzinach od 06:00 do 22:00.

  • Kupiłem bilet w środę i naprawdę nie chcę odbywać podróży, zważywszy na to co dzieje się obecnie na całym świecie. Czy można anulować i odzyskać pieniądze, czy moje pieniądze przepadną?

Jeśli kupiłeś bilet z wyjazdem w marcu lub kwietniu, Scandlines oferuje wyjątkową możliwość bezpłatnej zmiany rezerwacji biletu. Jest to niezależne od rodzaju zakupionego wcześniej biletu

  • Mamy zaplanowaną podróż do Niemiec w kwietniu, ale bilety zarezerwowaliśmy już w lutym. Co jeśli nie możemy teraz wyjechać z kraju z powodu koronawirusa? Czy odzyskamy pieniądze?

Jeśli kupiłeś bilet z wyjazdem w marcu lub kwietniu, Scandlines oferuje wyjątkową możliwość bezpłatnej zmiany rezerwacji biletu. Jest to niezależne od rodzaju zakupionego wcześniej biletu

  • Czy jako uczestnik SMILE mogę wymienić swój bilet na punkty SMILE, zamiast zmiany rezerwacji/kuponu?

Scandlines oferuje wyjątkową możliwość bezpłatnej zmiany rezerwacji wszystkich biletów, eventualna różnica w cenie jest jednak możliwa. Możliwe jest również otrzymanie kuponu, który można wykorzystać w późniejszym terminie. Niestety, nie jest możliwa wymiana biletu na punkty SMILE

  • Czy bilet w klasie Economy może zostać wymieniony na inny rodzaj biletu?

Scandlines oferuje wyjątkową możliwość bezpłatnej zmiany rezerwacji biletu w klasie ekonomicznej. Jendak wymagane jest aby pokryć różnicę w cenie podczas wymiany na bilet w klasie Economy Extra lub Flex. Możliwe jest również otrzymanie kuponu na bilet w klasie Economy, który można wykorzystać w późniejszym terminie.

  • Jaki rodzaj posiłków i napojów jest dostępny na pokładzie pormów w obecnej sytuacji?

Na pokładzie wszystkich promów Scandlines można zakupić posiłki i napoje, lecz nasz bufet jest zamknięty.

  • Władze informują, iż osoby, ktore chcę wjechać do Danii lub Niemiec, powinny spodziewać się, że zostaną cofnięte na granicach, chyba że mają jakiś ważny cel. Co obejmuje ta definicja?

Scandlines przestrzegają wytycznych władz. Kontunuujemy nasze rejsy, ponieważ jesteśmy kluczową częścią infrastruktury, aby dostarczyć leki i jedzenie. Oczywiście przewozimy tych pasażerów, ktorzy mają ważny, „uznany cel”. To władze a nie Scandlines, decydują, czy można podróżować w głąb kraju, a tym samym przekraczać granice. Zobacz więcej informacji tutaj.