Left navigation


Witaj z powrotem na pokładzie – stęsknilismy sie za tobą!

Granica między Niemcami a Danią zostanie ponownie otwarta 15.06.2020. Oznacza to, że znów możemy powitać Cię na pokładzie, czego nie możemy się już doczekać. Nasze promy odpływają 60 razy dziennie i znów można cieszyć się dobrą kawą i pysznymi posiłkami na pokładzie. Co więcej, sklepy Onboardsshops na naszych promach i nasze BorderShops w Puttgarden i Rostock są otwarte i czekają na Ciebie.

Twoje bezpieczeństwo jest dla nas ważne

W Scandlines, zawsze dbamy o to, abyś miał jak najlepsze doświadczenia podczas podróży. Dlatego na pokładzie naszych promów, jak i w sklepach BorderShop umieściliśmy środki dezynfekujące i widoczne oznaczenia o zachowaniu odległości. Jesteśmy również na bieżąco z najnowszymi inforacjami o zachowaniu środków bezpieczeństwa i zawsze postępujemy według zaleceń rządu. Dzięki temu jesteśmy gotowi powitać Cię z powrotem w dobrych warunkach.

Dla Scandlines, badzo ważnym jest, abyś jako klient czuł się bezpiecznie w każdej chwili swojej podróży z nami. Dotyczy to zarówno bezpieczeństwa morskiego, jak i twojego zdrowia w odniesieniu do Covid-19 (kronawirusa).

  • Przestrzegamy zasad odpowiedniej higieny rąk i udostępniamy dozowniki do dezynfekcji rąk wszystkim pasażerom
  • Na wszystkich naszych promach, przygotowaliśmy plakaty z poradami jak uniknąć rozprzestrzenianiu się wirusa

Co godzinę myjemy środkiem dezynfekcyjnym wszystkie powieszchnie i urządzenia, często dotykane przez wiele rąk. Wśród tych powierzchni są klamki, balustrady, krany i przyciski do spłukiania toalety.

Pytania i odpowiedzi

Poniżej wymieniliśmy pytania, które otrzymujemy w naszym Centrum Obsługi Klienta i na Facebooku, a które uważamy za interesujące również dla innych. Załączamy również odpowiedzi do tych pytań.

  • Czy można liczyć na prom do Niemiec?

Tak, od 15.06.2020, kiedy granica między Niemcami a Danią zostanie ponownie otwarta, wszyscy będą mogli podróżować naszymi promami na trasach Puttgarden-Rødby and Rostock-Gedser.

Aby zminimalizować ryzyko infekcji, zalecamy pozostanie w domu, gdy czujesz się chory lub wykazujesz jakiekolwiek symptomy Covid-19.

Scandlines stale monitoruje zalecenia wydawane przez władze niemieckie, jak i duńskie. Więcej informacji można znaleźć na stronie interetowej Rządu Duńskiego.

  • Czy mogę podróżować przez Danię do np. Szwecji bez pobytu w Danii? Jakie dokumenty muszę okazać władzom?

Tranzyt przez Danię jest dozwolony tylko wtedy, gdy podróż ma uzasadniony cel, np. Szwedzi którzy byli na wakacjach za granicą i chcą wjechać do Danii w celu powrotu do domu, lub turyści w Szwecji, którzy chcą wrócic do swojego kraju.

Osoby na stałe zamieszkałe w Niemczech lub kraju skandynawskim (Szwecja, Norwegia, Finlandia i Islandia), mają uzasadniony cel przejazdu przez Danię w celu wyjzadu na wakacje poza Danię. Na przykład, osoby na stałe zamieszkałe w Niemczech, które chcą dokonać tranzytu przez Danię, aby udać się na wakacje do Szwecji lub gdzieś indziej na terenie Niemiec, np. Sylt, uważa się za mające uzasadniony powód wjazdu.

Wiążące informacje można znaleźć na stronie internetowej Policji Duńskiej.

Czy liczba pasażerów na każdy rejs jest ograniczona?

Ograniczyliśmy maksymalną liczbę pasażerów na pokładzie do ok. 35 procent, z niewielkimi różnicami między promami. W ten sposób, możemy zagwarantować wystarczająco dużo miejsca dla wszystkich pasażerów.

Zakaz zgromadzeń nie dotyczy ogólnego korzystania z transportu publicznego, ani korzystania z promów. Przy ponad 60 codziennych rejsach średnia liczba pasażerów na jeden rejs jest niska. Ponadto, możliwe jest podróżowanie poza godzinami szczytu, a nasze promy są wystarczająco duże, aby uniknąć bliskiego kontaktu z innymi pasażerami.

  • Czy wolno przebywać w samochodzie podczas rejsu?

W normalnych okolicznościach, zalecamy naszym pasażerom wejście na pokład i cieszenie się rejsem. Nasze promy są duże i jest wystarczająco dużo miejsca, aby uniknąć bliskiego kontaktu z innymi pasażerami. Ponadto przestrzegamy zaleceń dotyczących Covid-19, wydanych przez władze niemieckie i duńskie.

W związku z pandemią wirusa covid-19, mogą zdarzyć się przypadki, w których pasażerowie otrzymają pozwolenie aby pozostać w swoich samochodach podczas przejazdu.

Uwaga: Zezwolenie na pobyt w samochodzie zostanie udzielone tylko wtedy, gdy zostanie zgłoszony wniosek do personelu odprawy. Wraz z biletem, otrzymasz broszurę z instrukcjami. Ważne jest, aby postępować zgodnie z instrukcjami.

Liczba pasażerów, którzy mogą pozostać w samochodach wynosi maksymalnie 100 pasażerów w 20 samochodach, w zależności od tego, która liczba zostanie osiągnięta wcześniej.

Jeśli liczba pasażerów, którzy chcą pozostać w swoich samochodach, przekroczy maksymalną dozwoloną liczbę, wszyscy pasażerowie i samochody którzy znajdą się w nadwyżce, będą musiały poczekać na następny rejs.

Nie wolno uruchamiać silnika podczas rejsu. Na pokładzie samochodowym nie ma toalet, a palenie w samochodzoe nie jest dozwolone w czasie rejsu.

  • Jakie środki ostrożności są podejmowane w portach i na promach?

W portach nie ma bliskiego kontaktu, ponieważ wszyscy znajdują się we własnych samochodach.

Na promach, przestrzegamy zasad odpowiedniej higieny mycia rąk i udostępniamy dozowniki do dezynfekcji rąk wszystkim pasażerom. Dozowniki są szybko opróżniane, a my napełniamy je tak szybko, jak to możliwe.

Na wszystkich naszych promach, przygotowaliśmy plakaty z poradami, jak uniknąć rozprzestrzeniania się wirusa.

 Co godzinę myjemy środkiem dezynfekującym wszystkie powierzchnie i urządzenia dotykane przez wiele rąk. Wśród tych powierzchni są klamki, balustrady, krany i przyciski spłukiwania toalety.

  • Jeśli wystąpią jakiekolwiek zmiany spowodowane wirusem Covid-19, a ja już zarezerwowałem bilet, czy zostanę bezpośrednio poinformowany, czy muszę być na bieżąco?

Nasze centrum obsługi skontaktuje się z Tobą, jeśli masz rezerwację na wyjazd, który został zmieniony lub anulowany, jeśli nasze centrum obsługi ma Twoje dane kontaktowe. Zalecamy jednak regularne sprawdzanie informacji na naszej stronie internetowej scandlines.pl

  • Czy otrzymam wiadomość e-mail, jeśli mój wyjazd zostanie anulowany z powodu koronawirusa?

 Nasze centrum obsługi skontaktuje się z Tobą, jeśli masz rezerwację na wyjazd, która zostanie anulowana, jeśli nasze centrum obsługi posiada Twoje dane kontaktowe. Zalecamy jednak regularne sprawdzanie informacji na naszej stronie internetowej scandlines.pl

  • Zarezerwowałem bilet, ale zachorowałem. Czy można otrzymać zwrot pieniędzy?

Bilety z opcją zwrotu pieniędzy są oczywiście zawsze zwracane.

Kupując bilet na prom, zawsze masz możliwość wykupienia usługi biletu zwrotnego w celu późniejszego zwrotu biletu, jeśli musisz anulować bilet.

  • Czy możliwe jest uzyskanie zwrotu kosztów za bilety, których nie można było wykorzystać z powodu ograniczeń podróży spowodowanych wirusem Covid-19?

W Scandlines bardzo uważnie śledzimy rozwój pandemii Covid-19 oraz oficjalne ograniczenia podróży. Jednak jako operator promów zawieramy jedynie umowę transportową, nie świadczymy usług w branży turystycznej. Dlatego często zgłaszane w prasie roszczenia o zwrot kosztów nie dotyczą naszych usług.

Bardzo ważne jest dla nas, aby wspierać naszych klientów w tej bardzo trudnej sytuacji i pomóc im znaleźć alternatywne rozwiązania, aby zapobiec ewentualnej stracie pieniędzy.

Bilety zwrotne są oczywiście zawsze zwracane.

Kupując bilet na prom, zawsze masz możliwość wykupienia usługi biletu zwrotnego w celu późniejszego zwrotu biletu, jeśli musisz anulować bilet.

Nawet jeśli odznaczyłeś usługę zwrotu biletów, Scandlines, wyjątkowo, oferuje, ponowną rezejwację biletu do dnia14.06.2020 włącznie, bez żadnych opłat. Możesz także zaktualizować bilet Economy do Economy Extra, płacąc różnicę w cenie. Możesz rónież kupon o wartości niewykorzystanego biletu. Kuponu tego można użyć na zakup nowego biletu z datami wyjazdu do końca 2021 roku. Rezerwacji należy dokonać do 31.12.2020. Aby uzyskać kupon, skontaktuj się z naszym centrum obsługi klienta pod adresem servicecenter.germany@scandlines.com. Aby zmienić rezerwację lub uzyskać więcej informacji, zadzwoń do naszego centrum obsługi klienta pod numer +49 (0) 381 - 77 88 77 66 lub +45 33151515.

  • Czy jako członek programu SMILE, mogę wymienić swój bilet na punkty SMILE zamiast zmieniać rezerwację lub otrzymywać kupon na nowy bilet

Scandlines, wyjątkowo, oferuje możliwość zmiany biletów zakupionych na okres ograniczeń podróży ze względu na wirusa Covid-19 bez żadnych kosztów, jednak będziesz musiał zapłacić ewentualną różnicę w cenie. Masz również możliwość otrzymania kuponu na nowy bilet, do wykorzystania w późniejszym czasie. Nie można jednak wymienić biletu na punkty SMILE.

  • Czy mogę zmienić bilet ekonomiczny na inny rodzaj biletu?

Scandlines, wyjątkowo, oferuje możliwość zmiany rezerwacji biletów do daty 15.06.2020 włącznie, bez żadnych opłat. Możesz także zaktualizować bilet Economy do Economy Extra, płacąc różnicę w cenie. Możesz również wybrać kupon o wartości niewykorzystanego biletu. Kuponu tego można użyć na zakup nowego biletu z datami wyjazdu do końca 2021 r. Rezerwacji należy dokonać do 31.12.2020. Aby uzyskać kupon, skontaktuj się z naszym centrum obsługi klienta pod adresem servicecenter.germany@scandlines.com. Aby zmienić rezerwację lub uzyskać więcej informacji, zadzwoń do naszego centrum obsługi klienta pod numer +49 (0) 381 - 77 88 77 66 lub +45 33151515.

  • Czy sklep BorderShop jest otwarty?

Tak, od 02.06.2020 BorderShop w Rostocku jest otwarty, BorderShop w Puttgarden zostanie otwarty 15.06.2020. Informacje na temat godzin otwarcia i opis oferty można znaleźć na stronie bordershop.com.

Easymarked jest nadal otwarty. Godziny otwarcia od 06:00 do 22:00.

  • Czy liczba klientów dozwolona w BorderShops jest ograniczona?

W naszym sklepie BorderShop w Puttgarden dozwolonych jest jednocześnie maksymalnie 700 klientów. W naszym sklepie BorderShop w Rostock liczba ta jest ograniczona do 120.

Wszyscy klienci są liczeni przy wejściu i wyjściu, aby zagwarantować, że maksymalna liczba nie zostanie przekroczona.

Postępujemy zgodnie z instrukcjami władz, aby zminimalizować ryzyko infekcji. W Niemczech obecnie jest obowiązkowe aby zakrywać nos i usta, we wszystkich sklepach. W związku z tym nie można wchodzić do BorderShops Scandlines bez zakrycia nosa i ust szalikiem lub maską.

  • Czy liczba klientów dozwolonych w sklepach Onboardshops jest ograniczona?

Ograniczyliśmy maksymalną liczbę pasażerów na pokładzie o ok. 35 procent, z niewielkimi różnicami między promami. W ten sposób możemy zagwarantować, że jest wystarczająco dużo miejsca dla wszystkich pasażerów.

Postępujemy zgodnie z instrukcjami władz, aby zminimalizować ryzyko infekcji. W Niemczech obecnie obowiązkowe jest zakrycie nosa i ust we wszystkich sklepach. W związku z tym nie można wchodzić do sklepów Onboardshops bez zakrywania nosa i ust szalikiem lub maską

  • Jaki rodzaj jedzenia i picia mogę kupić na pokładzie?

Możesz kupić coś do jedzenia lub picia na pokładzie wszystkich promów Scandlines. Scandlines FoodXpress i nasza kawiarnia są otwarte. Jednak nasza restauracja i bufety są zamknięte.

  • Czy można robić zakupy na pokładzie?

Tak, nasze sklepy Onboardshop są otwarte. W Niemczech zasłanianie nosa i ust we wszystkich sklepach jest obowiązkowe. W związku z tym nie można wchodzić do sklepów Onboardshop bez zakrywania nosa i ust szalikiem lub maską.