Left navigation


Serdecznie witamy na pokładzie promów „Berlin” i „Copenhagen”

Witamy na pokładzie...

Scandlines posiada największą na świecie flotę promów hybrydowych. Jesteśmy dumni, że na kadłubie promu widnieje nazwa „Scandlines”. Oferta została teraz wzbogacona nowiutkimi promami hybrydowymi „Berlin” i „Copenhagen”, kursującymi na linii Rostock-Gedser.

Wyposażenie wnętrz obu promów oferuje dużo otwartej przestrzeni i ma wiele uroku. Jest tu miejsce dla rodzin z dziećmi oraz tych, którzy przeprawę promową chcą wykorzystać na chwilę wypoczynku lub na małą przekąskę i orzeźwiający napój – lub też na obydwie te rzeczy naraz.

Na pokładzie czeka wiele niespodzianek, dlatego już teraz mogą Państwo z niecierpliwością wyczekiwać swojego następnego rejsu z Rostocku do Gedser. 

Fakty na temat nowych promów hybrydowych

  • „Berlin” i „Copenhagen”
    Nowe hybrydowe promy są jest już gotowe, aby odbić od nabrzeża, zużywając przy tym minimalną ilość paliwa.

  • Od projektu do promu
    Celem było opracowanie dla promu wyjątkowego wzornictwa, które poprzez swój klinowy kształt nawiązuje do dynamiki i nowoczesności.
  • Płuczka do oczyszczania spalin (skruber) 
    Cztery płuczki do oczyszczania spalin (skrubery) są wbudowane w kominy i oczyszczają spaliny z substancji szkodliwych jak siarka i pył
  • Wbudowany biały komin 
    Przełomowe dla nowoczesnej koncepcji uwzględniającej minimalne zużycie paliwa
  • Rozwiązania energooszczędne 
    Na przykład poprzez oświetlenie LED lub regulację częstotliwości

  • Gwarantowany widok na morze
    Przestronny pokład dla pasażerów oferuje obok przestrzennej strefy handlowej, kawiarni i bufetu-restauracji także wyjątkowo duże okna wzdłuż całego promu zapewniające fantastyczne widoki na morze
  • Gruszka dziobowa 
    Gruszka dziobowa zmniejsza opór falowy przy 20 węzłach o około 10 procent
  • Silniki
    Silniki oszczędzające paliwo Common Rail charakteryzują się zwiększoną wydajnością i mniejszą emisją spalin
  • Maszynownia
    Główne silniki mają moc 19.500 kW, z czego 1.700 kW generują akumulatory. Przekłada się to na prędkość 21 węzłów, dzięki czemu czas przeprawy wynosi zaledwie 1 godzinę i 45 minut.
  • Napęd hybrydowy 
    W przypadku mniejszego zużycia niż zaplanowano nadwyżki energii są magazynowane w akumulatorach pokładowych skąd energia jest uwalniana w momencie, gdy jej zużycie energii jest wyższe niż jej wytwarzanie

  • Zoptymalizowana część kadłuba znajdująca się pod wodą 
    Kadłub statku znajdujący się pod wodą został zoptymalizowany na podstawie obliczeń CFD (Computional fluid dynamics) wykonanych dla głębokości wód między Rostockiem a Gedser
  • Napęd 
    Zoptymalizowany system napędowy ze śrubami i dwoma sterami strumieniowymi obracanymi w zakresie 360 stopni, stosowanymi w przypadku wąskich kanałów i podczas manewrowania w porcie
  • Pokłady parkingowe
    2 pokłady parkingowe, które posiadają 6 pasów dla samochodów ciężarowych lub 8 pasów dla samochodów osobowych.
  • Pokład pasażerski 
    Duży, otwarty pokład dla pasażerów z fantastycznym widokiem, z którego przez świetlik można spoglądać wprost do położonego poniżej centrum handlowego
  • Możliwość zrobienia zakupów w atrakcyjnym centrum handlowym
    400 m² nowoczesnych sklepów na pokładzie ze świetlikiem
  • Pojemność
    Każdy z promów „Berlin” i „Copenhagen” ma 169,5 m długości i 25,4 m szerokości. Daje to długość linii ładunkowej wynoszącą około 1.600 metrów, a tym samym miejsce na 460 samochodów osobowych lub 96 samochodów ciężarowych oraz na 1.300 pasażerów na pokładzie. Więcej informacji dotyczących nowych promów można znaleźć tutaj.
Nye færger

Nowe hybrydowe promy Scandlines kursują już na trasie Rostock/Gedser.

Poznaj nowy wymiar rejsu promem. Większym - wygodniejszym - przyjaznym dla środowiska.